Monday, February 23, 2009

CATATAN KU...

anak ku bermain dengan kereta baru.
Dengan kereta inilah anak ku cedera sebab terjatuh


kesan cedera di muka akibat tersungkur pada pagi Sabtu lepas

MASA ITU EMAS

Malam ni setelah boring membaca buku, aku surf internet. Saja-saja tgk blog kawan-kawan. Tgk berita terkini, apa yang berlaku terutama isu politik, ekonomi dan sosial. Satu hari tak tgk berita mcm ada ajer yg kurang.

Minggu ini, aku dicutikan ke sekolah kerana aku bertugas di padang sempena MSSS 2009. Jadi bnyk la aktiviti dan program yang dapat aku siapkan Insyallah.

Minggu lepas minggu yang cukup sempit bagi ku kerana masaku bermain dengan anakku cukup terhad. Mana taknya hari Sabtu sepanjang hari berada sekolah, sebelah pagi terlibat dengan ‘ Smart solat ‘ manakala sebelah petang terlibat dengan meeting PIBG dan sebelah malam mengajar di BIC. Kemudian pg Ahad, pagi-pagi lagi ke Miri untuk meeting penyelarasan YAM. Satu hari juga la di sana. Sampai di rumah dah senja kemudian terus pergi mengajar di BIC, balik ke rumah Ierfan dah tidur dan aku pula dah ngantuk, tak sempat makan kerana terlalu letih walaupun Umi Ierfan masak sedap hari tu. Sorry Umi….

UJIAN BAGI KU

Sabtu lepas sewaktu aktiviti ‘ Smart Solat ‘, awal – awal pg lagi aku kemalangan. Jariku terkepit dan tersangkut di celah-celah grill bilik guru. Subhanallah, sakit tak terkata. Mana taknya, pecah jari sampi keluar daging. Tp oleh kerana kerja punya pasal, redha juga buat kerja walau dlm keadaan sakit. Baru sikit, mcm mana saudara2 kita di Palestin tu.

Jam 1.30 petang, Alhamdulillah dapat juga disudahkan program ‘ Smart Solat ‘ dengan kerjasama semua ustaz dan ustazah. Untung dapat ustaz dan ustazah yang sanggup berkorban masa semata-mata untuk menjayakan program ‘ Smart Solat ‘. Terima kasih semua. Cuma laporan belum siap lagi. Minggu ini insyallah siap la tu.

MUSAFIR KE MIRI

Ust Halim sms samada dapat temankan dia ke Miri untuk meeting penyelarasan mesyuarat tahunan YAM. Serba salah, cadang hari Ahad tu nak pg kursus umrah kat Masjid Asykirin. Tak dapat pergi la, Ierfan pergi ngan umi ajer la yer.

Di Miri ramai juga jumpa sahabat masa meeting, antaranya Malsiron Rojikin ( sekarang kat JAIS ). Habis meeting jam 3-15 petang. Bergerak balik lebih kurang 2 jam driving. Sampai di Bintulu lebih kurang 6.30 petang. Bersiap2 nak ngajar mlm ni di BIC. Teringat jaket aku tertinggal kat umah Mukhtar td, terus msg dia. Mmg ada kat sana. Selamat dia kata jaket anta tu.

Inilah catatan yang dapat aku coretkan untuk minggu ini, ampun dan maaf untuk Umi dan Ierfan kerana Abi kurang masa berada di rumah untuk bersama kalian.

Ustazah sedang mengawal selia amali wuduk murid-murid

Ustazah sedang tekun mengajar doa wuduk kepada murid -murid


wajah - wajah ibubapa semasa mesyuarat PIBG

mereka amat komited di dalam pembangunan pendidikan anak-anak mereka


0 comments:

 

Labels

About This Blog

Labels

Labels

Powered By Blogger

Labels