Monday, April 6, 2009

SELAMAT MENGUNDI

Esok tumpuan rakyat Malaysia semestinya di 3 kawasan PRK. Di Perak, Parlimen Bukit Gantang, Calon PAS ditentang oleh calon Barisan Nasional, di Kedah Dun Bukit Selambau calon PKR di tentang oleh calon BN dan 13 calon bebas yang lain. Manakala di Sarawak Dun Batang Ai, Calon PKR di tentang oleh calon BN.

Pada ketika saya menaip ini, saya jangka suasana panas menyelubungi di 3 kawasan yang akan membuka peti undi seawal jam 8 pagi esok. Tempoh berkempen hanya tinggal beberapa minit sahaja lagi. Sudah tentu jentera petugas PR sedang menyiapkan strategi masing-masing di dalam memastikan calon pilihan memenangi PRK esok hari.

Saya pernah juga berpengalaman bertugas sebagai jentera PRU tahun 1999. Sangat meriah suasana, lebih kurang macam malam raya. Orang tak tidur waktu malam macam ini, sibuk berkawal di post masing-masing, mana tahu ada bawa kertas undi palsu atau sebagainya.

Kini saya tidak terlibat lagi sebagai jentera PR. Saya kini terlibat sebagai Petugas SPR. Pengalaman 2 kali mengendalikan PRU pada 2008 dan PR Negeri pada tahun 2006 memang sangat memberi pengalaman kepada diri ini yang amat dahagakan ilmu dan pengalaman yang berharga.

Apapun siapa kita kini, kita punya tanggungjawab dan amanah yang perlu dilaksanakan sebagai hamba Allah yang menumpang di bumi yang sementara ini. Selamat mengundi untuk mereka yang terlibat, undilah dikalangan mereka yang layak memimpin kita. Pilihan di tangan anda, tentukan pemimpin yang menjamin masa depan kita dan seluruh generasi kita.

0 comments:

 

Labels

About This Blog

Labels

Labels

Powered By Blogger

Labels