Friday, April 3, 2009

TAHNIAH UMMU IERFAN

Rakan-rakan Ummu Ierfan, bergambar kenangan selepas menerima APC

Posting ini merupakan yang pertama untuk bulan April. Aku harap, aku akan terus istiqamah di dalam menulis dan menyampaikan berita. Minggu ini adalah minggu yang paling sibuk. Bermula dengan mesyuarat ketua hakim MTQ, Kursus hakim MTQ, Pelancaran Dana Ulu Kota, mesyuarat JAKSA dan Kem Bestari Solat. Semua ini adalah kerana kebersediaan ku di dalam melaksanakan semua tugasan. Kalau difikirkan, memang sampai nak migrain. Apapun, berdoa kepada Allah agar dipermudahkan segala urusan. Insyaallah, niatkan ikhlas kerana Allah.

Tahniah untuk umi, kerana dianugerahkan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang ( APC ) setelah 4 tahun berkhidmat sebagai guru di Sek Men Assyakirin. Majlis yang diadakan di Auditorium BDA pada 30 Mac 2009 yang lalu, telah disampaikan oleh pengarah pelajaran Sarawak. Anugerah ini menjadi motivasi dan sandaran untuk mempertingkatkan lagi usaha ke arah yang lebih baik. Satu pengiktirafan untuk umi. Teruskan usaha.

Umi adalah seorang yang cekal dan gigih, selama 4 tahun berkhidmat di SMK Assyakirin banyak yang dah dilakukan. Selama 4 tahun juga umi memegang jawatan sebagai Ketua Panitia Pendidikan Islam. Ini adalah disebabkan, GPI tidak ramai. Sekolah yang baru beroperasi selama 5 tahun itu hanya mempunyai 2 hingga 3 orang guru pendidikan Islam. Jadi memang tidak hairan kalau umi memegang jawatan itu. Guru Pendidikan islam yang lain, kalau adapun setakat bertahan 1-2 tahun, selepas itu mereka akan berpindah. Mungkin atas sebab itu, pengetua mahu jawatan KP ini dipegang oleh orang yang tak nak bertukar lagi ( macam umi ). hehehe.

Tahniah dai abi dan Ierfan, semoga umi akan berjaya menjadi guru yang cemerlang yang mendidik anak bangsa dengan ikhlas dan juga menjadi isteri dan ibu yang cemerlang. Terus istiqamah wahai isteriku ...NOOR HASLINA...

Ummu Ierfan sedang menerima APC


1 comments:

Unknown said...

alfun mabruk...

 

Labels

About This Blog

Labels

Labels

Powered By Blogger

Labels