Saturday, June 27, 2009

Sekolahku Sambut Hari Guru 2009

Warga SK Orang Kaya Mohammad 2009

Guru Pendidikan Islam SK OKM 2009

27 Jun, Bintulu - Warga SK OKM menyambut Hari Guru peringkat sekolah pada hari ini. Pelbagai acara telah diadakan sepanjang hari ini. Program bermula seawal jam 7.30 pagi, dimulai dengan bacaan doa, kemudian ucapan GB dan YDP PIBG dan seterusnya bacaan perutusan Menteri Pelajaran dan Ketua Pengarah Pelajaran yang disampaikan mantan PK 1, Cikgu Hasbi Bunggui dan Penyelia Petang yang baru iaitu Ustaz Mohd Jaafar.

Acara diteruskan dengan persembahan dari murid-murid dan diikuti dengan nyanyian lagu guru. Seterusnya upacara penyampaian hadiah kepada ibubapa dan guru yang dapat mengumpul jumlah kutipan terbanyak untukLarian Amal anjuran PIBG. Sebelum berakhir acara rasmi, semua guru-guru mengambil gambar sebagai kenang-kenangan.

Acara diteruskan dengan acara sukaneka peringkat guru-guru di mana acara yang dipertandingkan ialah musical chair, menyambut belon air, boling kelapa, memasukkan benang dalam lubang jarum dan menganyam ketupat.

Apapun aktiviti sepanjang program ini menunjukkan semangat muhibbah dan setiakawan oleh guru -guru untuk bersatu tenaga dan idea untuk membangunkan para murid SK Orang Kaya Mohammad. Tahniah dan syabas warga OKM...teruskan usaha murni ini.


0 comments:

 

Labels

About This Blog

Labels

Labels

Powered By Blogger

Labels