Friday, July 3, 2009

Majlis perpisahan Hj Ghani & Hj Hassan

Tuan Haji Hassan sedang menyampaikan ucapan
perpisahan bersama sahabat-sahabat BIC.


Hadiah sebagai kenangan dari BIC untuk Tuan Haji Abd Ghani

Sebenarnya tulisan ini sudah lama dikeluarkan, tetapi oleh kerana kerja dan tugasan, terpaksa ditangguhkan sehingga ke saat ini. Maaf kepada pelayar setia, menanti berita terkini dari Abu Ierfan.

Kali ini ingin saya berkongsi tentang majlis perpisahan Tuan Haji Ghani dan Haji Hassan. Kedua-dua sahabat kami ini telah melapor diri di tempat baru mereka, iaitu Tuan Haji Ghani telah melapor diri pada 1 Julai di Bangi, manakala Tuan Haji Hassan telah melapor diri di Sudan. Mudah-mudahan mereka selamat dan bergembira di tempat baru. Untuk pengetahuan semua, Haji Ghani dan Haji Hassan adalah tenaga pengerak utama Bintulu Iqra' Center.

Sebelum itu, 2 orang sahabat kami juga telah berpindah untuk bertugas di tempat baru. Abang Hemy telah bertugas di Putrajaya manakala Ustaz Mohd Siroj telah berpindah di Bukit Jelutong Pulau Pinang. Apapun bagi kami, perasaan sedih memang ada, namun terpaksa akur dengan kehendak maha pencipta dan yang maha pengatur. Dia berhak meletakkan kita di mana-mana tempat yang sepatutnya.

Bagi rakan-rakan yang masih di Bintulu, teruskan kerja dakwah, masih banyak lagi perkara baru yang perlu diteroka, dan masih ramai lagi mad'u yang menanti. Yang pergi tetap pergi, namun yang datang juga tidak kurang hebatnya, yang penting ISTIQAMAH atas jalan dakwah.

" Terus ISTIQAMAH Mendokong ISLAM "

0 comments:

 

Labels

About This Blog

Labels

Labels

Powered By Blogger

Labels