Sunday, July 19, 2009

SK OKM & PIBG jayakan dua program serentak

Salah satu acara sukaneka ker ni ?

Ustazah merempit, ngeng...ngeng...lepas tension ker ni

Bintulu 18 Julai : SK Orang Kaya Mohammad telah berjaya mengadakan dua program serentak iaitu sukaneka yang diadakan diperkarangan sekolah, manakala motivasi tahun 6 diadakan di Hotel Recency. Kedua-kedua program ini bermula pada pukul 7.30 dan tamat pada pukul 5 petang. Kedua-dua program tersebut merupakan kerjasama pihak sekolah dengan pihak PIBG.

Pelbagai aktiviti telah diatur bagi mengisi acara sukaneka yang melibatkan murid-murid PRA, KKBP dan murid tahun 1 - 5. Selain murid-murid, guru - guru dan ibubapa juga terlibat bagi memeriahkan aktiviti sukaneka tersebut. Matlamat utama penganjuran program tersebut ialah untuk memupuk budaya kerjasama antara guru dan ibubapa melalui pelbagai program dan aktiviti yang telah dan akan disusun melalui platform PIBG.

Pada masa yang sama juga, murid tahun 6 telah diberi motivasi sebagai persediaan untuk menghadapi peperiksaan UPSR yang bakal tiba. Program ini merupakan anjuran Unit Bimbingan dan Kaunseling dengan kerjasama PIBG. Antara penceramah luar yang dijemput ialah En. Rashid dari MLNG dan Cikgu Adi Kupon yang merupakan guru kaunseling dari SK Jepak. Semua murid teruja dengan kemudahan yang disediakan di hotel ini. Mudah-mudahan mereka akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan yang cemerlang.


0 comments:

 

Labels

About This Blog

Labels

Labels

Powered By Blogger

Labels