Thursday, May 21, 2009

Seminar Peningkatan Sahsiah & Profesionalisme Guru Islam

Jawatankuasa Kecemerlangan Sahsiah & Akademik ( JAKSA ) Unit Pendidikan Islam, PPD Bintulu akan mengadakan seminar untuk guru - guru Islam pada 23 Mei 2009 bersamaan Hari Sabtu di Mini Auditorium Perpustakaan BDA. Program yang diadakan ini bertujuan untuk :
  1. Menanamkan kesedaran di kalangan para guru tentang betapa penting dan nikmatnya hidup berlandaskan Islam.
  2. Meningkatkan dan memberikan pemahaman di kalangan guru akan besarnya peranan dan tanggungjawab mereka sebagai model ikutan para pelajar.
Program ini adalah kerjasama daripada Pusat Latihan Sarawak, JAKIM, Jabatan Agama Islam Sarawak cawangan Bintulu, Baitulmal cawangan Bintulu, BAHARIS BDA dan para penyumbang iaitu Bank Rakyat.

Seramai 160 orang telah dijemput yang terdiri daripada guru-guru KPM, guru-guru JAIS dan kakitangan BAHARIS. Di harap program tersebut akan dapat mengembling tenaga untuk mengerakkan dakwah dan seterusnya memastikan tugas yang dipikul oleh para guru seharusnya dipikul dengan penuh tanggungjawab.

Pembentang kertas kerja terdiri daripada mereka yang berpengalaman dan mahir di dalam bidang masing-masing. Berikut di senaraikan para pembentang dan tajuk yang dikupas:

Ceramah 1 : Kepentingan nilai dalam organisasi
Oleh : Ustaz Tuan Haji Ibrahim Haji Hailee
Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, JAKIM Cawangan Sarawak

Ceramah 2 : Keperluan mengeluarkan zakat
Oleh : Ustaz Haji Mohd Yusri Bin Zain
Baitulmal Sarawak

Ceramah 3 : Ciri2 pendidik pewaris nabi : antara realiti dan fantasi
Oleh : Ustaz Haji Ellias Haji Zakaria
Pensyarah Universiti Sains Malaysia

Untuk para jawatankuasa penganjur, di harap agar mengikhlaskan niat agar segala usaha kita ini, akan mendapat keberkatan dan seterusnya dipermudahkan segala urusan kita. Insyallah.

" Terus ISTIQAMAH Mendokong ISLAM "

0 comments:

 

Labels

About This Blog

Labels

Labels

Powered By Blogger

Labels