Saturday, March 21, 2009

KOLAM DI SK OKM


Selepas membuat jambatan ke surau sekolah, tugas saya seterusnya ialah meratakan tanah dengan merobohkan kolam yang menjadi tempat air bertakung. Sebagaimana yang saya pernah ceritakan tempohari, sekolah saya ini boleh dikatakan sudah berumur, mana taknya sudah 89 tahun usianya. Kalau dibandingkan dengan manusia, jarang-jarang manusia dapat hidup dalam umur sebegini. Tapi itulah sekolah ku...SK Orang Kaya Mohammad, Bintulu.

Sebagai NYDP PIBG, ianya menjadi tanggungjawabku untuk membantu pentadbiran sekolah untuk mengatasi perkara-perkara yang boleh PIBG bantu. Guru besar telah meminta aku mengusahakan supaya diluaskan tempat letak kereta atau melebarkan kawasan halaman untuk aktiviti kokurikulum. Pada mulanya aku ingin mencari kontraktor sahaja, berapa dia minta bayar aja, tapi nasihat kawanku supaya diajukan kepada BDA, alhamdulillah selesai kerja ku. Terima kasih Cikgu Let.

Tepat pukul 2.5o petang, case BDA telah memulakan operasi merobohkan binaan kolam ikan. Ada 3 orang pekerja bagi merobohkan binaan kolam ikan itu. lebih kurang satu jam, selesai kerja menolak, mencabut pokok dan meratakan tanah. Tinggal lagi, aku kena pastikan batu diletakkan di sini kerana takut nanti hari hujan habis becak jalan, suka la budak-budak nanti.

Apapun, aku bersyukur kerana aku dapat berbakti untuk sekolah ku. Selain mengajar, aku juga bertanggungjawab dan berusaha untuk memperbaiki infrastuktur sekolah setakat bidang kuasa aku....Naib Yang Dipertua PIBG.

0 comments:

 

Labels

About This Blog

Labels

Labels

Powered By Blogger

Labels